سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگ کردن خانه می‌تواند گاها، هزینه‌های زیادی را ایجاد کند، از این را می‌تواند با محدود کردن دامنه تحت پوشش و استفاده معقولانه‌تر از رنگ، هزینهنقاشی ساختمان را تا حدود زیادی کاهش داد. در ادامه قصد داریم به بیان 6 نکته که با رعایت آن‌ها می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را کاهش دهید خواهید پرداخت. با ما همراه باشید.

صرفه جویی در هزینه نقاشی ساختمان

برای ایجاد تنوع یا تغییر دکوراسیون، نقاشی ساختمان می‌تواند یک گزینه عالی و کم‌هزینه‌تر از سایر آیتم‌های دکوری باشد. اما با تفکر و برنامه‌ریزی می‌توانید، هزینه نقاشی ساختمان را چه در بیرون و چه در داخل خانه، به حداقل برسانید. در این موارد تفاوتی ندارد که یک نقاش حرفه‌ای فرآیند رنگ‌آمیزی خانه را انجام می‌دهد و یا خودتان دست‌به‌کار شده‌اید. در ادامه به بیان برخی موارد که می‌توانید به شما در کاهش هزینه‌ها کمک کند، خواهیم پرداخت.

C:\Users\G10\Desktop\نقاشی ساختمان.jpg

  • تخمین قیمت رنگ آمیزی ساختمان

قبل از نقاشی ساختمان، لازم است که هزینه‌های احتمالی را برآورد کنید، تا بتوانید بودجه خود را مدیریت کرده و به‌طور آگاهانه انتخاب کنید. قیمت نقاشی ساختمان بسته به نوع رنگ، سطوح خارجی یا داخلی، تزئینات و... متغیر می‌باشد.

  • کاهش هزینه نقاشی ساختمان

به‌طورکلی هزینه نقاشی ساختمان به دو دسته تقسیم می‌شود:

هزینه‌های مربوط به نیروی کار:

بزرگ‌ترین بخش هزینه‌ها به این قسمت مربوط می‌شوند. بخش زیادی از زمان در هنگام نقاشی ساختمان، برای آماده‌سازی سطح کار صرف می‌شود، تا درنتیجه رنگ بهتر روی سطح اعمال شود. بنابراین یکی از راه‌هایی که می‌توانید هزینه‌ها را به مقدار زیادی کاهش دهد، درواقع کاهش زمانی است که نقاش روی تمیز کردن، بتونه کردن و... صرف می‌کند.

  • هزینه رنگ‌آمیزی و مواد

بعد از هزینه‌های مربوط به نیروی کار، رنگ به‌عنوان بزرگ‌ترین هزینه در نقاشی ساختمان محسوب می‌شود. قیمت رنگ می‌تواند به عوامل مختلفی ازجمله کیفیت یا ویژگی‌های خاص رنگ بستگی داشته باشد. به‌عنوان مثال: برخی از رنگ‌ها در برابر کپک و باکتری مقاوم‌اند و برخی دیگر ممکن است بو یا گاز کمتری داشته باشند. در این موارد می‌توانید با بررسی نمونه‌های مختلف و مقایسه، نمونه مناسب‌تری انتخاب کنید. بعد از رنگ، هزینه‌های دیگری نیز مانند: نوار، برس، غلتک و سایر تجهیزات و لوازم موردنیاز وجود دارد.

6 نکته برای صرفه جویی در هزینه نقاشی ساختمان

با استفاده از مواردی که در بالا بیان شد، می‌توانید هزینه‌های خود را به‌طور مؤثری کاهش دهید، اما نکات دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به شما در کاهش قیمت نقاشی ساختمان کمک کند که در ادامه به بیان برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • پیشنهاد‌های مختلفی را بررسی کنید.

حتماً قبل از استخدام نقاش ساختمان، پیشنهاد‌های و سرویس‌های مختلف را موردبررسی قرار دهید. با پرس‌وجو از دوستان یا پلتفرم‌های مختلف، مناسب‌ترین قیمت و باکیفیت‌ترین مورد را انتخاب کنید. حتماً از نقاش درباره اینکه چه مقدار زمان برای آماده‌سازی و نقاشی، چه نوع رنگی  استفاده می‌کند، چندلایه رنگ به کار می‌برد و سایر هزینه‌ها، سؤال کنید.

  • قبل از انجام کار قرارداد تنظیم کنید.

تنظیم قرارداد به‌صورت کتبی، می‌تواند قیمت و کیفیت را برای شما تضمین کند. این قرارداد می‌تواند بسیار ساده باشد، به‌عنوان مثال بنویسید: ما قصد داریم دیوار را بتونه بزنیم و سپس دولایه رنگ به کار ببریم.

  • برخی از کارهای نقاشی را خودتان انجام دهید.

شما می‌توانید با انجام برخی کارها مانند: خرید یا اجاره تجهیزات رنگ‌آمیزی، تمیزکاری سطح موردنظر برای پوشش رنگ و...، در کاهش هزینه‌ها نقش مؤثری داشته باشید.

  • رنگ‌آمیزی را زمان زیادی به تعویق نیندازید.

رنگ‌آمیزی مجدد را قبل از ظاهر شدن نشانه‌های سایش یا پوسته‌پوسته شدن رنگ انجام دهید. این کار به کاهش زمان آماده‌سازی سطح کمک می‌کند و درنهایت قیمت نقاشی ساختمان را کاهش می‌دهد.

  • محدوده عملیات را کاهش دهید.

قبل از امضای قرارداد به دنبال راهی برای کاهش محدوده و کارهایی که برای شما مهم نیستند باشید. به‌عنوان مثال برای صرفه‌جویی در رنگ و زمان، ممکن است بخواهید از رنگ‌آمیزی سقف و فضای داخلی کمد دیواری خودداری کنید.

  • استراتژی نقاشی را مشخص کنید.

به‌عنوان مثال در برخی موارد در رنگ‌آمیزی مجدد، درصورتی‌که رنگ قبلی ویژگی‌های مطلوب را داشته باشد، می‌توان از یک لایه رنگ به‌جای دو لایه رنگ بر روی آن استفاده کرد. ازاین‌رو شرایط مختلف ساختمان را بررسی کرده و استراتژی خوبی را برای کاهش هزینه نقاشی ساختمان به کار ببرید.

جمع بندی

با به‌کارگیری موارد ذکرشده می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را به‌طور مؤثر کاهش دهید و بودجه خود را برای موارد مهم‌تر ذخیره کنید. در آخر توجه داشته باشید که برای نقاشی ساختمان از موسسه‌ها و افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید و صرفاً پایین‌ترین قیمت نقاشی ساختمان را انتخاب نکنید و کیفت کار را با دقت بررسی کنید.

منبع: 6 نکته برای صرفه‌جویی در هزینه نقاشی ساختمان





تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 101/5/20 | 6:19 عصر | نویسنده : احمد هاشمی | نظر