سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در ایران دسر ها هم قبل از غذا و هم بعد از غذا و گاهی به عنوان میان وعده خورده می شوند. در ادامه طرز تهیه دو دسر زولبیا بامیه و شله زرد ارائه می شود. البته برای اینکه بدانیم چگونه آشپزی را شروع کنیم راه‌های مختلفی وجود دارد اما داشتن یک دستور پخت حرفه ای و اندازه مناسب مواد اولیه از جمله نکاتی است که می‌توانید در گوشه ذهن‌تان داشته باشید. 

زولبیا و بامیه 

C:\Users\WIN7\Desktop\911929_379.jpg

زولبیا و بامیه جز دسر های قدیمی ایران هستند که از قدیم تا به حال بسیار پرطرفدار بوده اند. مواد لازم برای درست کردن زولبیا و بامیه به شرح زیر است:

برای درست کردن شربت:

2 لیوان شکر

یک قاشق زعفران دم کرده

یک چهارم لیوان گلاب

یک و نیم لیوان آب 

نصف قاشق چای خوری آبلیمو

آب و شکر را آرام آرام در حرات با هم مخلوط کنید.سپس آبلیمو، زعفران و گلاب را اضافه کنید. وقتی کاملا حل شد صبر کنید خنک شود سپس در یخچال قرار دهید. 

برای درست کردن زولبیا:

3 قاشق غذا خوری آرد 

نصف لیوان ماست

یک سوم لیوان گلاب

یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین

سه قاشق چای خوری زعفران دم کرده 

روغن مایع به میزان دلخواه

نشاسته و ماست را با همزن کاملا مخلوط کنید. سپس یک قاشق روغن مایع (یا بیشتر) به آن اضافه کنید. زعفران، گلاب و جوش شیرین را کاملا مخلوط کرده و به این مواد اضافه کنید. سپس آرد را به مواد اضافه کنید. مواد را داخل قیف ریخته و در روغن داغ فرم دهید. 

برای درست کردن بامیه:

یک چهارم قاشق چایخوری بیکینگ پودر 

روغن مایع به میزان دلخواه

25 گرم کره

3 عدد تخم مرغ

یک لیوان آب 

یک لیوان آرد

به آب درحال جوش روی شعله ملایم کره را اضافه کنید. سپس بیکینگ پودر و آرد را مخلوط کرده و اضافه کنید. وقتی خمیر سفت شد تخم مرغ را اضافه کنید و خوب ورز دهید. توسط قیف خمیر را دایره دایره فرم دهید و در روغن سرخ کنید. سپس چند دقیقه داخل شربت از پیش آماده شده قرار دهید.


شله زرد

C:\Users\WIN7\Desktop\shole-zard.jpg

2 پیمانه برنج

1 قاشق غذاخوری روغن

4 پیمانه شکر

50 گرم کره یا روغن حیوانی

1 پیمانه گلاب

به مقدار لازم خلال بادام و زعفران

 

برنج را از شب قبل خیس کنید و با حرارت زیاد بجوشانید سپس در قابلمه را نیمه بسته قرار دهید پس از باز شدن برنج شعله را کم کرده و هم بزنید تا برنج کاملا شفته شود. زعفران دم کشیده، بادام و گلاب را به آن اضافه کنید. 5 تا 10دقیقه هم بزنید سپس کره یا روغن حیوانی  را اضافه کنید. پس از ده دقیقه شعله را خاموش کرده و اجازه دهید دم بکشد. در آخر اگر می‌خواهید سرآشپز شوید باید پا را فراتر گذاشته و با مطالعه، شرکت در کلاس های آشپزی داشن خود را در این زمینه ارتقا دهید. 





تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 100/4/28 | 2:40 عصر | نویسنده : احمد هاشمی | نظر