سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

پی وی سی را میتوان به عنوان یکی از متریالهای محبوب دکوراسیون داخلی یاد کرد . استفاده از pvc به عنوان سقف کاذب ، دیوارپوش و کفپوش بسیار متداول است. علت محبوبیت این جنس را میتوان ضد آب و مقاومت بالای آن در برابر رطوبت ؛ مقاومت بالا در برابر حرارت و خود اتفاء ؛ مقاوم در برابر حشرات ، قارچ ، باکتری و ... ؛ و قیمت اقتصادی آن نسبت به سایر متریال های مورد استفاده دانست .سقف کاذب آذران پلاست  پی وی سی انواع گوناگونی دارد که شامل : پانل طولی و تایل پی وی سی میباشد. هر پانل طولی با عرض 20 سانتی متر و طول 6 متر،( 1.20 متر مربع )حساب میشود؛ هر تایل pvc در ابعاد 60 در 60 سانتی متر (یعنی 0.36 مترمربع) میباشد.

وجه اشتراک این دو محصول در ضخامت آنها (8 میلی متر) و تقسیم بندی آنها از نظر شکل ظاهری است که شامل: سفید مات و ساده ، سفید براق (UV) ، چاپی (هات استمپ) و روکشدار میباشد. از نظر ترتیب قیمت سفید مات ارزانترین و روکشدار گرانترین سقف کاذب پی وی سی محسوب میشود، و در رده ی وسط ابتدا سفید براق و سپس هات استمپ و یا همان چاپی قرار خواهند گرفت.


تفاوت تایل با پانل پی وی سی

تفاوت این دو محصول در نحوه ی اجرای آنها میباشد. چرا که برای نصب تایل پی وی سی نیاز به سازه های مخصوص در ابعاد 60 در 60 خواهد بود و پس از اجرای سازه های مربوطه تایل های پی وی سی بر روی آنها جایگذاری میشود. اما پانل طولی برای نصب نیاز به زیرسازی و سپس اجرای آنها به صورت نوارهای موازی خواهد داشت. جهت اجرای پانل طولی پی وی سی دست شما برای ایجاد طرح و یا نورپردازی باز خواهد بود به همین جهت اگر شما میخواهید تا سقف کاذب تان دارای حجم و طرح متفاوتی باشد پیشنهاد ما به شما پانل طولی pvc است. البته نوع دیگری از تایل پی وی سی به صورت دکوراتیو نیز تولید میشود که در قسمت سقف معرق سی ان سی کامل توضیح داده شده است.

 

سقف کشسان

پارچه های مورد استفاده با عنوان سقف کشسان ، نه تنها در سقف بلکه در قسمت های دیگر دکوراسیون داخلی همچون دیوار نیز اجرا می شود.علت نامگذاری این سقف دکوراتیو به جنس و نحوه ی نصب آن برمیگردد. جنس سقف کشسان از نوعی پارچه ی پی وی سی با خاصیت انعطاف بالا و کشش زیاد و تحمل بار می باشد. پارچه ی مخصوص با کشش و حرارت روی ریل های خاص که برای دور کار در نظر گرفته می شوند، نصب شده و ثابت می گردد. ضخامت سقف کاذب کشسان 0.8 تا 1 میلی متر است و در هر متر مربع نیم کیلو وزن دارد، اما می تواند تا 200 کیلوگرم وزن را تحمل کند.

پارچه های کشسان ضد حریق و ایمن هستند و میتوانند در برابر آب و رطوبت نیز طول عمر بالای خود را حفظ کنند. سقف کشسان بصورت شفاف ،نیمه شفاف و مات و آینه ای تولید می شوند. این پارچه ها قابلیت چاپ انواع طرح های دلخواه را دارند ومیتوانند بصورت ساده نیز اجرا شوند. این محصول محدودیت اجرا از نظر ابعاد نداشته و در هر ابعاد و مساحتی امکان تولید و اجرا دارند. نورپردازی یکی از مهم ترین شاخصه های سقف کشسان می باشد که این سقف را زیبا و جذابتر می کند و میتوان به صورت متفاوتی همچون نقطه ای و ستاره ، تغذیه نور از پشت سقف ، و یا انعکاس نور اجرا نمود.

 

 




تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 100/7/15 | 4:8 عصر | نویسنده : احمد هاشمی | نظر