سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پروفیل مبلی چیست؟

پروفیل مبلی محصولی فولادی است که از ورق سرد با ضخامت 0.7 الی 1.5 میلیمتر تولید می شود. رایج ترین پروفیل های مبلی، قوطی پروفیل مبلی با سطح مقطع مربع و یا قوطی سبک با سطح مقطع مستطیل شکل می باشد. 

 به گزارش ایسنا، بنابر اعلام صبا پروفیل، قیمت پروفیل مبلی همیشه به قیمت ورق روغنی که از آن تولید میشود بستگی دارد. پروفیل سبک که با نام مبلی نیز خوانده می شود دارای 13 نوع ضخامت است که عموما از ضخامت شش دهم میل 0.6 تا ضخامت یک و نیم میل 1.5 تولید می شود.

قیمت پروفیل سبک در ضخامت شش دهم به دلیل کندی فرآیند تولید و ایجاد ضایعات ورق، همیشه گرانتر از دیگر ضخامتها میباشد. 

در صنعت به پروفیل مبلی به دلیل سبکی در وزن و ضخامت، پروفیل سبک نیز گفته می شود. این نوع پروفیل در بسیاری از صنایع و تولیدات مانند ساخت پایه میز، صندلی و تخت، در تولید انواع اگزوز خودرو، تولید بدنه و فرمان خودرو، کانکس و کانتینر، ساخت لوازم خانگی و هزاران نوع تولیدات دیگر استفاده می گردد، در نتیجه قیمت پروفیل سبک در بهاء تمام شده بسیاری از کالاها تاثیرگذار می باشد.

https://cdn.isna.ir/d/2021/10/13/4/62057251.jpg

وزن پروفیل مبلی

https://cdn.isna.ir/d/2021/10/13/4/62057249.jpg

عوامل موثر بر قیمت پروفیل مبلی

قیمت پروفیل مبلی تا حد زیادی وابسته به کیفیت محصول تولید شده است. کیفیت پروفیل نیز به ورق روغنی که از آن ساخته شده بستگی دارد. هر چه کیفیت ورق روغنی بالاتر باشد بالطبع کیفیت پروفیل تولید شده از آن نیز بالاتر است. به عنوان عامل دوم و تاثیرگذار بر کیفیت پروفیل مبلی یا پروفیل سبک نحوه صحیح جوشکاری پروفیل است. پروفیلهای مبلی با جوش دو سر ورق تولید می شوند. برای خنک کاری فرایند جوشکاری از آب و صابون استفاده می شود. پس از انجام فرایند جوشکاری چنانچه محلول آب و صابون از داخل قوطی سبک خارج نشود می تواند باعث زنگ زدگی و افت کیفیت محصول شود.

قیمت پروفیل مبلی به کارخانه تولیدکننده آن هم بستگی دارد. محصولات برخی از تولیدکنندگان در مقایسه با دیگر کارخانه از کیفیت بالاتری برخوردار هستند، در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارند. از تولیدکنندگان با کیفیت پروفیل مبلی می توان به پروفیل مبلی ساوه اشاره کرد.

کاربردهای پروفیل سبک

از پروفیل سبک در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که عبارتند از:

تولید مبلمان اداری و خانگی، ساخت تجهیزات صنایع هوایی، مورد استفاده در صنعت خودروسازی، ساخت تجهیزات و مبلمان شهری، ساخت دوچرخه، ساخت تابلوهای تبلیغاتی

ویژگی و مزایای پروفیل سبک

به طور کلی، پروفیل سبک در دو نوع بدون درز و درزدار تولید شده که هر کدام در موارد متفاوتی قابل استفاده هستند. لوله‌های بدون درز، همان طور که از نام آن‌ها پیداست، فاقد هرگونه درز هستند و در عین داشتن قطر و دیواره‌های نازک، مقاومت و استحکام زیادی در مقابل فشارهای درونی و بیرونی دارند؛ این در حالی است که لوله‌های درزدار، از نظر وزنی نسبت به انواع بدون درز، سنگین‌تر هستند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل سبک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرم‌پذیری عالی، تنوع وزنی زیادی، سطح با کیفیت، قابلیت آبکاری، دارای قطر و ضخامت بسیار دقیق، ابعاد مطلوب.

صادرات پروفیل سبک

بی شک صادرات لوله و پروفیل می تواند در کنار ارزآوری برای میهن عزیزمان امکان و اشتغال فراوانی در کشور ایجاد کند، پروفیل سبک در همه کشورها مصارف زیادی از جمله موارد ذیل را دارد :

صنایع خودروسازی: اگزوز خودرو، فرمان خودرو، سپرسازی، صندلی، سیستم ترمز خودرو و …

صنایع ساختمان: لوله برق، درب و پنجره، نرده، حفاظ و ساخت استراکچر و بدنه کانکس و …

صنایع تزئینی: ساخت پایه گلدان، دکوراسیون داخلی و …

ملزومات منزل: دسته تی خانگی، نردبان، رخت‌آویز، پایه میز و صندلی پلاستیکی و تا شو و …

لذا می توانیم با بسترسازی مناسب امکان تامین این کالای اساسی در کشورهای همجوار را فراهم سازیم.




تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 101/9/30 | 5:56 صبح | نویسنده : احمد هاشمی | نظر